آمارها نشان می دهد در سه سال اخیر میزان بازدید از ویدئوها ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، یعنی هر سال استقبال از ویدئو ها دوبرابر می شود.
آمار دیگری نشان می دهد که تقریبا هشتاد درصد ترافیک کل اینترنت به ویدئو اختصاص دارد.
آمار دیگری را شرکت Moovly منتشر کرده است که نشان می دهد اگر در یکی از صفحات سایت یک ویدئو قرار داده شده باشد، ۵۳ برابر بیشتر احتمال دارد که در صفحه نتایج گوگل در رده اول قرار بگیرید. بنابراین ویدیوها تاثیر قابل توجه و زیادی در رنکینگ سایت در گوگل دارند.
نکته مهم دیگر آن است که مردم تمایل بیشتری دارند تا ویدئو ها را برای دوستانشان ارسال کنند، آمار نشان می دهد میزان به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی ۱۲ برابر بیشتر از انواع دیگر محتواست.
با توجه به این آمار و ارقام ها به وضوح متوجه می شویم که استقبال از ویدئو بیشتر است و روز به روز بیشتر هم خواهد شد. البته این استقبال هم بیراه نیست، چون ما با دیدن ویدئو ارتباط بهتری با یک موضوع، محصول یا خدمت برقرار می کنیم.
در ویدئو همزمان دو حس دیداری و شنیداری ما درگیر می شود و این ورود دوگانه اطلاعات به مغز باعث می شود مطالب بهتر و ماندگارتر در مغزمان ثبت شوند و تاثیر بیشتری بگذارند.
بنابراین فرقی نمی کند که در چه حوزه ای فعالیت می کنید و مدرس چه موضوعی هستید، باید تولید محتوای ویدئویی را جز فعالیت های روزانه یا هفتگی خود قرار دهید تا بتوانید مخاطبان خود را درگیر و جذب کنید و پیامتان را به آنها به خوبی برسانید.
.
منابع:
forbes.com
blog.hubspot.com
moovly.com